kotlety mielone

Ja robię tak…

Składniki:

  • 1/2 kg mielonej wieprzowiny (szynka najlepiej)
  • 2 jajka
  • solidna garść bułki tartej (najlepiej swojej własnej produkcji, z dobrego pieczywa)
  • 3 średnie cebule
  • sól
  • pieprz
  • smalec do smażenia

Tak na prawdę mam dwie wersje. Jeżeli muszę zmielić mięso, na koniec mielę surową cebulę, żeby wyczyścić maszynkę.  Mięso z cebulą mieszam z bułką tartą, 2 jajkami, solą i pieprzem (do smaku).

Dobrze wyrabiam. Odstawiam na chwilę do lodówki.

Wersja 2, jeśli mięso mam już zmielone – cebulę drobno siekam i przesmażam na oliwie z masłem, dodaję do mięsa, dodaję bułkę tartą (sporo, bo z cebula do mięsa trafiła i oliwa z masłem od smażenia i zrobiło się mokrzejsze), sól, pieprz,  1 jajko.

Na patelni rozgrzać smalec (sporo) – znowu wersja alternatywna, można oliwę z masłem. Formować kotlety, panierować w bułce tartej, smażyć na złoto z każdej strony.

Ten wpis został opublikowany w kategorii dania główne, kuchnia polska, na jesień, na zimę i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

