jajka a’la mimoza

Babcia zawsze przygotowywała je na wszystkie rodzinne spotkania, obowiązkowo zaczynające się od przekąsek – urodziny, imieniny, Wielkanoc. Teraz robię ja. Uwielbiam takie jajka, podobnie jak moja siostra, od dzieciństwa. Moje dzieci też je uwielbiają, od kiedy jadają jajka na twardo i majonez.

Składniki:

  • jajka
  • majonez
  • sałata

Jajka ugotować na twardo, pokroić na połówki, wyjąć żółtka. 2/3 żółtek utrzeć z majonezem na dość gęstą, żółtą masę. Masą napełniać połówki jajek. Poukładać je na liściach sałaty, rozłożonych na półmisku. Każde jajko posypać pozostałymi żółtkami, startymi na tarce.

P.S.
Jest 22 grudnia 2015. Siedzę w kuchni przygotowując różne potrawy na wigilijny stół. Patrząc na smażącą się cebulę do śledzi w tomatowym sosie, śledzi w pomidorach i knyszy, zacząłem się zastanawiać nad przepisami ogólnie świątecznymi i moje myśli powędrowały w stronę Wielkanocy. Więc postanowiłem zaraz zapisać, co mi do głowy przyszło, stąd w grudniu przepis na jajka.

Ten wpis został opublikowany w kategorii jarskie, kuchnia polska, na wiosnę, przekąski, wielkanocne i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

