jajka w koszulkach

To chyba moja ulubiona postać jajek na śniadanie. Trzeba minimalnej wprawy, żeby je przygotować, choć trochę szukałem sposobu, żeby produkt finalny był kształtny i estetyczny. W końcu znalazłem.

Składniki:

  • jajka
  • woda
  • ocet
  • sól

W szerokiem, płytkim rondlu (albo dużej, głębokiej patelni) zagotować wodę z dodatkiem octu i szczypty soli.

Jajka wbić do filiżanek. Po kolei wkładać delikatnie filiżankę do wody, przechylając tak, żeby gorąca woda od razu ścinała wpuszczane na wodę jajka. Potrzeba około 6 minut na minimalnym ogniu, żeby białka ładnie się ścięły, a żółtka zostały pół płynne, ale nie surowe.

Dziś na śniadanie podałem jajka w koszulkach, na grzankach z masłem i guacamole, plastrami boczku opieczonymi w piekarniku i smażonymi kiełbaskami. Pyszne, skandalicznie późne, zimowe niedzielne śniadanie. Teraz można pomyśleć o przygotowaniach do obiadu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii jarskie, kuchnia fusion, kuchnia polska, śniadania i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

